Taking too long? Close loading screen.
جی استایلیش
فرصتی برای بهتر دیده شدن شما

ویژگی‌ها و سبک خلاقانه این برند آن را منحصربه‌فرد کرده

ویژگی‌ها و سبک خلاقانه این برند آن را منحصربه‌فرد کرده

سلام به دوستان همشیگی جی‌استایلیش. مرسی که تا اینجا با ما بودین. این دفعه می‌خوایم با پر زرق و برق ترین برند باهاتون صحبت کنیم.

دُناتلا ورساچه ایتالیایی
زاده 2 مهٔ 1955 طراح مد ایتالیایی و خواهر بنیانگذار شرکت ورساچه، جیانی ورساچه است که خود صاحب 30 درصد از سهام شرکت ورساچه می‌باشد. پس از قتل جانی ورساچه، 50 درصد از سهام شرکت ورساچه به دختر دناتلا ورساچه رسید

جانی ورساچه در 2 دسامبر 1946 میلادی در رجیو کالابریا زاده شد. پدر وی یک فروشنده و مادرش به طراحی و دوخت لباس می‌پرداخت. در نتیجه، از همان دوران کودکی جرقه‌های علاقه جیانی به طراحی لباس روشن شد
جانی همه‌چیز در مورد خیاطی و دوختن لباس را خیلی زود از مادر خود آموخت و توانست به وسیله علاقه و ذوق ذاتی خود اولین لباس‌ها را طراحی کند و در مزون مادرش به فروش برساند. در سن 18 سالگی، جیانی ورساچه فعالیت جدی خود در کارگاه کوچک مادرش را آغاز کرد. وی از 22 سالگی یعنی زمانی که خیاطی محلی وی را برای طراحی یک مجموعه استخدام کرده بود، طراحی لباس را به صورت نیمه حرفه‌ای، آغاز نمود، ولی تا سن 25 سالگی در زمینه معماری تحصیل می‌کرد.

جیانی به همراه برادر بزرگتر خود سانتو در سال 1978 شرکت ورساچه را در میلان تأسیس کرد و اندکی بعد دوناتلا خواهر کوچکترشان نیز به آن‌ها پیوست. در اواسط سال 1978 ورساچه اولین بوتیک خود را نیز در شهر میلان به وسیله دلا اسپیگا افتتاح کرد و بلافاصله نخستین مجموعه لباس زنانه ورساچه در مارس 1978 و نخستین مجموعه لباس مردانه این شرکت در ماه سپتامبر همان سال به نمایش درآمد
نخستین فعالیت‌های ورساچه در دنیای مد چندان اثر و بازتاب جهانی نداشت، اما این شرایط زمانی که ورساچه با «ریچارد اودون»، عکاس مشهور آمریکایی، ملاقات کرد، تغییر کرد. این ملاقات مسیر معرفی مجموعه‌های متمایز ورساچه روی جلد مجلات مطرح مد جهان را هموار کرد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سبک خلاقانه و غنی ورساچه به تدریج جایگاه ویژه‌ای در میان دوستداران دنیای مد یافت

طراحی لباس‌های ورساچه به نوعی بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه حرکت می‌کرد. ویژگی‌های طراحی لوکس، رنگ‌هایی درخشان و جواهر مانند، خطوط صاف و جذابیت منحصربه‌فرد از عوامل شهرت برند ورساچه در دنیای مد بوده‌اند
بر همین اساس، مشتری‌های ورساچه را افراد کاملاً متفاوتی تشکیل داده و می‌دهند که ستاره‌های موسیقی مانند مدونا و بون جووی تا هنرپیشه‌های شیک‌پوش هالیوودی را شامل می‌شوند. در حقیقت، ورساچه مد را از طریق ترکیب آن با راک اند رول، هنر و ستاره‌های مشهور مجدداً تعریف کرد. با ادغام دنیای مد و سرگرمی، نمایش‌های فصلی مد ورساچه شبیه کنسرت‌های راک و پاپ بودندورساچه تحت تأثیر فیلم‌ها، هنر و تاریخ طراحی به ویژه اسطوره‌شناسی یونان باستان قرار داشت و دنیای مد را به صنعتی قدرتمند با محوریت ستاره‌های مشهور مبدل کرد، که تا به امروز نیز این روند ادامه دارد
در شرایطی که تنها 19 سال از تأسیس
ورساچه می‌گذشت، این شرکت در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کیف، کفش، جواهرات گران‌قیمت، عطر و لوازم خانگی فعال بود. پس از مرگ جیانی، خواهر وی دوناتلا هدایت ورساچه را بر عهده گرفت و تا به امروز نام این شرکت را همچنان در میان برترین برندهای جهان حفظ کرده‌است

ورساچه تحت تأثیر فیلم‌ها، هنر و تاریخ طراحی به ویژه اسطوره‌شناسی یونان باستان قرار داشت و دنیای مد را به صنعتی قدرتمند با محوریت ستاره‌های مشهور مبدل کرد، که تا به امروز نیز این روند ادامه دارد
در شرایطی که تنها 19 سال از تأسیس
ورساچه می‌گذشت، این شرکت در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کیف، کفش، جواهرات گران‌قیمت، عطر و لوازم خانگی فعال بود. پس از مرگ جیانی، خواهر وی دوناتلا هدایت ورساچه را بر عهده گرفت و تا به امروز نام این شرکت را همچنان در میان برترین برندهای جهان حفظ کرده‌است

شراکت و همکاری‌ها
سال 2006 ورساچه در همکاری با لامبورگینی اقدام به ساخت لامبورگینی مورسیه‌لاگو مدل LP640 VERSACE نمود
این شرکت با آگوستا وستلند یک شرکت تولید بالگرد در ایتالیا برای ساخت بالگرد مجلل مدل «AW109 Grand Versace VIP» همکاری نمود
در سال 2015 ورساچه و دیگر غول عرصهٔ مد اچ اند ام دست به دست هم داده و مجموعه‌ای با مشارکت همدیگر تولید کردند که در فروشگاه‌های اچ اند ام به فروش رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *