Taking too long? Close loading screen.
جی استایلیش
فرصتی برای بهتر دیده شدن شما

از جعبه‌سازی تا تبدیل شدن به بهترین برند

از جعبه‌سازی تا تبدیل شدن به بهترین برند

Louis Vuitton لویی ویتون

سلام همه عزیزان امیدوارم که تا اینجا از مطالب و سرگذشت‌های برندهای مختلف لذت برده باشین. برند لویی ویتون رو کمتر کسی نشنیده است.یکی از جالبترین سرگذشت‌ها برای لویی ویتون است.

داستان برند لویی ویتون از آنجایی آغاز می‌شود که در سال ۱۸۳۷، یک پسربچه‌ی ۱۶ ساله به نام لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و نزد جعبه‌ساز و متخصص بسته‌بندی به نام موسیو مارشال به یادگیری در این حرفه پرداخت. در آن زمان کالسکه‌، قایق و قطار از جمله راه‌های اصلی برای حمل‌و‌نقل بودند و چمدان‌ها به دلیل ظاهر نامناسبی که داشتند به سختی حمل می‌شدند. به همین دلیل افرادی که به مسافرت می‌رفتند از یک فرد حرفه‌ای درخواست می‌کردند تا وسایل آن‌‌ها را بسته‌بندی و از آن‌ها محافظت کند. لویی ویتون خیلی زود با اصول اولیه‌ی جعبه سازی و بسته‌بندی آشنا شد و توانست مهارت زیادی در این زمینه کسب کند. این درس‌ها سرآغازی بودند برای اینکه او بتواند تجارت بسیار تخصصی خود را در صنایع دستی یعنی طراحی و ساخت چمدان‌های مورد علاقه‌ی مشتری‌ها راه‌اندازی کند. او به مدت ۱۷ سال در این حرفه آموزش دید تا اینکه سرانجام توانست کارگاه خودش را راه‌اندازی کند.

این برند فعالیت کاری خودش را با ساخت چمدان آغاز کرد. ایده‌ی ساختن چمدان زمانی به ذهن لویی ویتون رسید که مشاهده‌ کرد چمدان‌های موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و توانست در سال ۱۸۵۸ اولین چمدان تریانون خاکستری رنگ خود را با لایه‌ی زیرین تخت و با استفاده از کرباس (نوعی پارچه که در ساخت بوم نقاشی استفاده می‌شود) به بازار عرضه کند. این چمدان وزن کمی داشت و تخت بودن لایه‌ی زیرین آن باعث می‌شد که حمل‌و‌نقل راحت‌تری داشته باشد. در آن زمان چمدان‌هایی که تولید می‌شدند، لایه‌ی بالایی‌شان گرد بود تا آب روی آن‌ها جمع نشود و به همین دلیل حمل آن برای مسافران سخت بود. بعد از ارائه‌ی این طرح توسط لویی ویتون، بسیاری از چمدان‌سازهای دیگر از طرح او تقلید کردند و چمدان‌هایی با طراحی او به بازار عرضه کردند. او نهایتا در سال ۱۸۵۹ اولین کارگاه خود را افتتاح کرد. این کارگاه فعالیت خود را با ۲۰ کارمند آغاز کرد. در سال ۱۹۰۰ تعداد کارمندان آن به ۱۰۰ نفر رسید و در سال ۱۹۱۴ رشد شرکت به اندازه‌ای زیاد شده بود که ۲۲۵ کارگر در این کارگاه کار می‌کردند.

برند لویی ویتون در سال ۱۹۱۳ ساختمان خود را در خیابان شانزه‌لیزه پاریس افتتاح کرد. این فروشگاه در آن زمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی کالاهای مسافرتی شناخته می‌شد. این برند همچنین شعبات خود را در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس افتتاح کرد. طراحی و ارائه‌ی محصولات جدید ادامه داشت تا اینکه جرج ویتون در سال ۱۹۳۶ درگذشت و بعد از آن پسرش گاستون لویی ویتون اداره‌ی امور شرکت را بر عهده گرفت. در سال‌های مدیریت او شرکت رشد خوبی داشت و هر سال به تعداد شعبه‌های آن افزود می‌شد؛ به‌طوری که در سال ۱۹۷۷ دو واحد از فروشگاه‌های لویی ویتون درآمد سالیانه ۱۰ میلیون دلار داشتند.

Each day, all over the world, our customers enter our stores in search of something truly extraordinary, something that Louis Vuitton has a unique ability to offer. This enthusiasm inspires Louis Vuitton to constantly go further, transforming its founders’ initial journey into a great adventure that continues and gains momentum every day.”

Michael Burke, CEO of Louis Vuitton

هر روز ، در سراسر جهان ، مشتریان ما در جستجوی چیزی واقعاً خارق العاده ، وارد فروشگاه های ما می شوند ، چیزی که لوئیز ویتون توانایی منحصر به فردی برای ارائه دارد. این اشتیاق به لوئیز ویتون الهام می بخشد تا مرتباً پیش برود ، سفر اولیه بنیانگذاران خود را به یک ماجراجویی بزرگ تبدیل کند که هر روز ادامه می یابد و شتاب بیشتری می یابد. “

مایکل برک ، مدیرعامل لوئیز ویتون

نگاره‌ای از معماری مُدرن فروشگاه لویی ویتون در سنگاپور.
از برند لویی ویتون به عنوان یکی از باارزش‌ترین نام‌های تجاری در ردهٔ کالاهای لوکس دنیای مُد یاد می‌شود.

اما رمز واقعی موفقیت برند لویی ویتون، کنترل بود. این نام تجاری، همه کارها را از طراحی گرفته، تا پخش و توزیع، خودش انجام می‌داد. این کار نه تنها ضامن کیفیت کالا بود، بلکه به معنای «سود ناخالص تولید» تا حدود ۴۵٪ درصد نیز بود. یعنی سودی که بسیار بیشتر از نزدیک‌ترین رقبایش بود. با این کنترل، لویی ویتون توانست، بین تصویر از یک نام تجاری لوکس و تفکر مبتنی بر تولید و بازاریابی انبوه، رابطه برقرار سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *